JohanTh

Johan Söderström blir COO

Johan

Johan Söderström tog över det operativa ansvaret för Caperios verksamhet i Mälardalen 2010. Tillväxt och kraftigt ökad lönsamhet sedan 2010 visar på Johans styrka som ledare och förmåga att ta tillvara Caperios fulla potential. Från och med idag tar Johan även över ansvaret för Caperio Väst och blir därmed operativ chef för hela koncernen.

Caperio har under en tid harmoniserat samtliga kontor och logistikcentra genom att skapa en gemensam vision och gemensamma processer för hela koncernen.

Caperio grundandes i april 2000 och Johan har varit med från starten. Han började som säljare och har haft roller som försäljningschef, affärsområdeschef och försäljningsdirektör. Nu får Johan uppdraget att fortsätta processen med harmonisering och att driva den operativa verksamheten i en snabbt växande koncern. I samband med att Johan tar över det operativa ansvaret väljer Caperio Västs VD Anders Filipsson att avgå som VD. Anders beslut grundar sig på att han efter tre framgångsrika år känner att är dags att lämna över rodret för att lämna plats åt nya krafter att driva Caperio Väst in i framtiden.

– Johan är lite av Caperios motor, han kan hela verksamheten och är helt rätt man för uppdraget. Han har byggt och utvecklat Mälardalens verksamhet sedan 2010 och tillväxten och resultatutvecklingen de senaste åren talar för sig själv. Jag har jobbat med Johan i 15 år och han har alltid stöttat mig, nu är det dags att återgälda det. Johan får det fulla ansvaret och befogenheterna som krävs för att utföra jobbet, säger Christer Haglund VD och koncernchef.

– Det känns jättekul och utmanande. Jag ser massor av nya spännande saker som vi kan göra för att ta tillvara både kompetensen och kreativiteten på Caperio. Ibland handlar det snarare om att bromsa och prioritera det som ger störst effekt än att gasa och köra på. Vi har Sveriges bästa medarbetare men jag är övertygad om att vi kan bli ännu bättre, säger Johan Söderström.

Christer Haglund fortsätter, i sin roll som VD och koncernchef, att jobba med varumärkesstrategin, utvecklingsfrågor samt i allt högre utsträckning IR-frågorna som blir allt viktigare för bolagets tillväxt.